معرفی انواع صفحه برش فرز و کاربرد آنها

یادگیری استفاده صحیح از دستگاه فرز می تواند یک پروسه زمان بر اما کاملا مفید و ضروری باشد. به طور خاص، شما باید تکنیک های مختلفی را برای انجام درست و صحیح بسیاری از مشاغلی که به ابزار و دستگاه فرز وابسته هستند تمرین کنید. در این راه، احتمالاً خواهید فهمید که صفحه برش پیش فرض موجود در سنگ فرز شما نمی تواند همه کارهای مورد نظر شما را انجام دهد. به همین دلیل، باید کمی وقت بگذارید تا با انواع صفحه یا تیغه برش فرز و کاربرد آنها آشنا شوید.

انواع صفحه برش فرز

سنگ سنباده

همانطور که تصور کردید، اولین و بارزترین نوع صفحه برش، سنگ سنباده است. این صفحه ها ماهیتی دیسک شکل دارند و غالباً دارای لبه آجدار هستند که برای از بین بردن لبه های فلزی خشن با سرعت سریع بهینه شده است. برای این منظور، این صفحه ها در انواع کارهای برش فلز که به صاف کردن لبه برش خورده نیاز دارند استفاده می شوند.

صفحه فلپ

این نوع صفحه برش از چندین سنباده ای تشکیل شده است که به شکل مورب بر روی هم قرار گرفته اند و معادل صفحه سنباده ظریف برای فلزات در نظر گرفته می شوند.

صفحه برش Cut-off

این دیسک ها از یک پروفیل نازک و یک لبه مخروطی استفاده می کنند که به آنها این امکان را می دهد تا به طور موثر در فلز ساخته شده برش بزنند. در عمل، این صفحه ها اغلب می توانند پیچ و مهره، ورق فلز، میلگرد و موارد دیگر را به طور موثر برش دهند – تا زمانی که صفحه از عرض کافی برخوردار باشد؛ دلیل این امر این است که صفحه های برش نازک تر در طی فرایند برش بیشتر خم می شوند و باعث می شوند هنگام ایجاد برش های عمیق، فلزات ناپایدار و مستعد شکست (و حتی گاهی اوقات خرد شدگی) باشند. در چنین مواردی باید از سنگ برش ضخیم تری استفاده شود.

mweb_tools
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *