اتو لوله سبز چیست ؟ آموزش نحوه کار با اتو لوله کشی

اتو لوله سبز چیست ؟ اتو لوله سبز دستگاهی است که برای اتصال لوله ها و اتصالات به کار می رود. به این دلیل اتو لوله سبز نامیده می شوند زیرا لوله های پلی پروپیلن در زمان های قدیم (در نسل اول تولید) به رنگ سبز بوده اند. این دستگاه که به اتو جوش نیز معروف است، از صفحه گرمایشی آلومینیومی و یک دسته پلاستیکی عایق حرارتی استفاده می کند. آنها می توانند لوله ها و اتصالات HDPE ،PP ،PP-R و PVDF را جوش دهند و با شکل ها و دامنه های کاری مختلف برای کاربردهای مختلف مشخص می شوند. این دستگاه ها مجهز به یک تنظیم کننده الکترونیکی قابل تنظیم (TE) و یا یک ترموستات الکترونیکی ثابت (TFE) هستند. برای بررسی نکات اتو لوله سبز و آموزش نحوه کار با اتو لوله کشی همراه مستر ابزار باشید

سیستم های جدید کنترل TFE دارای یک دستگاه جدید خود تشخیص است که همراه با زنگ هشدار ارائه می شود و در صورت ناهنجاری به اپراتور هشدار می دهد و در همین زمان، عنصر گرمایش به طور خودکار خاموش می شود. به لطف یک میکروکنترلر الگوریتم PID همراه با یک سنسور پلاتینوم، سیستم کنترل دما می تواند سریعتر به نوسانات دمای خارجی واکنش نشان دهد و قابلیت اطمینان بالاتر و دوام طولانی تر را تضمین می کند.

ویژگی های یک اتو لوله سبز مناسب

این دستگاه ها در انواع مختلفی در بازار عرضه می شوند و شناخت درست از ویژگی های یک اتو لوله مناسب می تواند چالش خرید را برای شما آسان کند. یک اتو لوله سبز باید ویژگی های زیر را داشته باشد:

  • دستگاهی که انتخاب می کنید باید توانایی استفاده برای انواع مختلف لوله ها (HDPE ،PP ،PP-R و PVDF) را داشته باشد.
  • این دستگاه همچنین باید سرعت گرمایش یا گرم شدن بالایی داشته باشد تا در وقت و سرعت اتصال لوله ها صرفه جویی شود.
  • سیستم گرمایشی این دستگاه باید آپدیت باشد تا گرمای المنت به صورت یک اندازه و یکنواخت به صفحه های اتو برسد.
  • بعضی ابزار ها مانند آچار آلن، قیچی لوله سبز، تراز، لقمه اتو لوله، راکت اضافه، قیچی، لقمه یدک، متر و دستکش حین کار نیاز است؛ پس چه خوب که اتو لوله سبز موردنظر دارای این متعلقات باشد.
  • صفحه المنت این دستگاه باید قدرت کافی برای جوش لوله را داشته باشد تا عمل جوشکاری به خوبی انجام پذیرد.
  • سیم بلند نکته ای است که همیشه باید در انتخاب این دستگاه به آن دقت کنید تا بتوانید بدون نیاز به تعویض پریز از آن در هر مکانی استفاده کنید.

آموزش نحوه کار با اتو لوله کشی

فراموش نکنید که رعایت نکات ایمنی بخصوص استفاده از دستکش مخصوص، قدم اول برای کار با اتو لوله است. کار با اتو لوله سبز آسان می باشد و تنها باید چند مرحله را طی کرد تا بتوانید از این دستگاه استفاده کنید:

  1. ابتدا لوله موردنظر خود را به وسیله قیچی برش زن ببرید و آن را برای اتصال آماده کنید.
  2. دستگاه را به پریز برق متصل کرده و سپس المنت برقی آن را روشن کنید.
  3. سر یک رابط را در قسمت نر اتو لوله و سر لوله سبز یا پروپیلن را در قسمت ماده اتو لوله قرار دهید. اتو لوله سبز قالب ‌های نر و ماده دارد که قالب نر برای گرم کردن و قالب ماده برای وارد شدن لوله طراحی شده است.
  4. پس از گرم شدن رابط و لوله، به صورت سریع آنها را از دستگاه جدا و به داخل هم فرو کنید. این کار باید خیلی سریع صورت پذیرد تا عمل اتصال به خوبی انجام گیرد
  5. پس از انجام کار، دستگاه را از پریز برق جدا کنید تا گرمای زیاد آن باعث آسیب به خود و یا محیط نشود
mweb_tools
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *