آشنایی با دستگاه منگنه کوب و معرفی انواع (دستی، برقی و بادی)

منگنه کوب دستگاهی است که اتصال دو قطعه به یکدیگر مانند روکش پارچه و یا اتصال چوب به چوب را بسیار راحت تر می کند. 3 نوع اصلی منگنه کوب وجود دارد که هر کدام ویژگی های مثبت و منفی خودشان را دارند و آنها را در انتخاب متمایز می کند. این دستگاه جزو ابزار های دستی به شمار می رود که برای فشار دادن منگنه های فلزی سنگین به اشیا مختلف ساخته شده از پلاستیک، چوب، فلز و غیره استفاده می شود. دستگاه منگنه کوب بیش از یک قرن است که مورد استفاده قرار می گیرند و در عملیات های مختلفی که شامل کارهای دستی است استفاده می شوند. این دستگاه ها همچنین برای عایق بندی، بسته بندی لوازم، اتصال وسایل به سقف، سیم کشی، روکش داخلی، اتصال موکت و … استفاده می شوند. برای آشنایی با دستگاه منگنه کوب همراه مستر ابزار باشید

 

اگر هنوز منگنه کوب موردنظر خود را خریداری نکرده اید، می توانید سفارش خود را از بین ده ها منگنه کوب دستی، برقی و یا بادی عرضه شده توسط مستر ابزار ثبت کنید. مشخصات محصولات را مشاهده نمایید و اگر سوالی داشتید، کارشناسان ما به صورت رایگان پاسخگوی سوالات شما عزیزان می باشند:

 

منگنه کوب ها به عنوان منگنه های heavy-duty نیز شناخته می شوند که اساسا کار یک منگنه را انجام می دهند اما در مقایسه با منگنه معمولی به نیرو و قدرت بیشتری نیاز دارد. بر خلاف منگنه های اداری، دستگاه های منگنه کوب ممکن است صفحه فلزی خم کننده منگنه را نداشته باشند.

بسیاری از منگنه کوب های دستی دارای مکانیزمی شبیه فنر برای ذخیره انرژی مکانیکی هستند که این امر به دلیل نیروی زیادی که برای عبور منگنه از طریق چوب یا پلاستیک لازم است، در طراحی این دستگاه ها رعایت شده است. در مقایسه، منگنه اداری با توجه به قدرت عضلانی کاربر می تواند منگنه را به داخل کاغذ هدایت کند.

انواع منگنه کوب

منگنه کوب ها 3 نوع اصلی دارند که به بررسی آنها می پردازیم و مزایا و معایب هر کدام را بیان می کنیم:

منگنه کوب دستی

اینها رایج ترین نوع دستگاه های منگنه کوب هستند. منگنه کوب های دستی بسیار ارزان هستند و به راحتی پر می شوند. آنها اولین نوعی از دستگاه منگنه کوب بودند که ساخته شدند زیرا برای عملکرد خود به کشش و مکانیسم فنر برای بارگیری و تخلیه انرژی متکی بودند. بر خلاف صفحه ای که در زیر منگنه اداری پیدا می کنید، هیچ صفحه ای در زیر منگنه وجود ندارد.

از آنجا که منگنه دستی به مکانیسم کشسانی برای بارگیری و تخلیه انرژی متکی است، تا حدی به قدرت عضلات فرد متکی است. می توانید انگشتان خود را به دور چوب حلقه کنید و با کف دست ماشه را فشار دهید. اگر عادت نداشته اید که برای یک مدت طولانی به کف دست خود فشار وارد کرده باشید، ممکن است این کار خسته کننده باشد.

منگنه کوب های دستی به راحتی قابل حمل و رسیدگی هستند. آنها در صورت استفاده از تعداد زیاد منگنه ایده آل هستند اما اگر از آنها در پروژه های خیلی بزرگ استفاده کنید، به قدرت عضلانی زیادی نیاز دارید. انواع مختلف منگنه کوب دستی برای منگنه زدن در پلاستیک، آلومینیوم و فولاد موجود هستند. منگنه کوب های پلاستیکی سبک بوده و کار با آنها آسان است و برای پروژه های ساده تر در خانه عالی هستند. منگنه کوب های آلومینیومی و استیل شکنندگی کمتر و طول عمر بیشتری دارند و برای پروژه های بزرگ، مواد سنگین و استفاده در فضای باز ایده آل هستند.

مزایا و معایب

منگنه کوب های دستی ابزار خوبی برای پروژه های داخل خانه هستند. با این حال، آنها بیشتر برای پروژه های کوچک در خانه مانند قرار دادن پوستر یا پوشاندن حفره استفاده می شود و نمی توان از آنها برای یک پروژه بزرگ مانند بازسازی خانه استفاده کرد. حمل آنها بسیار مناسب است و از آنها در مکان هایی استفاده می شود که امکان استفاده از دیگر منگنه کوب ها نیست.

منگنه کوب دستی برای پروژه هایی که به کار زیاد نیاز دارند خوب نیست زیرا به دلیل استفاده مکرر، بازوهای شما به طور حتم آسیب می بینند یا خسته می شوند. اگر خانه را سیم کشی می کنید یا عایق نصب می کنید، بهتر است از منگنه کوب های برقی یا بادی استفاده کنید.

mweb_tools
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *