آیا گربه ها قلمرو طلب هستند؟

چرا گربه ها قلمروطلب هستند؟

تمام گربه‌های بسیار محافظت‌کننده و قلمروطلب هستند. معمولا گربه های نر نشانه هایی از رفتار قلمرو طلبی را در فصل جفت گیری نشان می دهند. آنها می توانند قلمرو خود را در حیاط، کل محله، بلوک یا حتی در اتاق شما علامت گذاری کنند. این کار دلایل مختلفی دارد، اولین دلیل این است که گربه شما ممکن است از نظر اجتماعی ضعیف باشد. این معمولاً در گربه‌های جوان‌تر اتفاق می‌افتد و با رشد آنها و نقل مکان به خانواده دیگری قوی‌تر می‌شوند. علاوه بر این، گربه‌ها زمانی که وارد خانواده‌های جدید می‌شوند یا وقتی گربه دیگری به خانواده‌شان آورده می‌شود، قلمرو طلب می‌شوند.

رفتار قلمرو طلبی در گربه ها

طیف وسیعی از رفتارهای قلمرو طلبی وجود دارد، از اقدامات مخرب مانند چنگ زدن به مبلمان، تا علامت زدن بو و مالیدن چانه روی تمام لوازم خانگی.

همچنین اقدامات خطرناکی مانند گاز گرفتن، پنجه زدن و دعوا وجود دارد که آخرین آن یک سری مراحل زشت است، از جمله تسکین خود در خارج از جعبه زباله یا پاشیدن ادرار بر روی دیوارها. در بیشتر موارد، گربه‌ها از بوی خود برای هشدار دادن به دیگر گربه‌ها استفاده می‌کنند، زیرا گربه‌ها به طور طبیعی به بوها حساس هستند. علاوه بر این، ادرار آنها به عنوان یک نوع حصار عمل می کند.

پرخاشگری یکی از علایم اصلی قلمرو طلبی است که والدین حیوان خانگی می توانند به آن توجه کنند. در این اوقات گربه ها به سایر گربه ها یا صاحبان شان حمله می کنند. علاوه بر این، هنگامی که یک گربه قلمرو را علامت گذاری می کند، کارهایی چون غرغر کردن، هق هق کردن، خش خش کردن، خیره شدن و گاز گرفتن را انجام می دهند. اغلب این اعمال غیرقابل پیش بینی و ناگهانی هستند و ممکن است منجر به حمله شود.

علاوه بر این، گربه‌ها با بالغ شدن، تمایل دارند قلمرو خود را پیدا کنند. به همین دلیل، توصیه می شود صاحبان حیوانات خانگی از 3 تا 12 هفته پس از تولد به حیوانات خانگی خود توجه ویژه کنند. معاینه دامپزشک، تعامل با حیوانات خانگی و پیاده روی در محله، گربه شما را معاشرتی می کند.

mweb_pet
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *