استفاده صحيح از تردميل

تردمیل:

اين روزها خيلي از افراد، بخصوص خانمهاي خانه به علت گرفتاريهاي متعدد و زندگي در محيطهاي آپارتماني، ترجيح مي دهند به جاي یاده روی در خیابانها یا پارکها ، در محيط خانه و توسط وسيله هاي ورزشي نظير تردمیل یا دوچرخه تحرک داشته و ورزش کنند.

اما بسياري از آنها طرز استفاده صحيح از اين وسيله را به خوبي نمي دانند. از همين رو، ممکن است به جاي بهره مندي از فوايد اين گونه وسايل، به سلامتي استخوانها و عضلاتشان آسيبهايي وارد کنند.

 

در ادامه چند نکته در اين باره ذکر مي شود:

 

1 – قبل از خريد تردمیل و دوچرخه با پزشک خود يا (ارتوپد) درباره مفيد بودن اين وسيله براي شرايط جسماني خويش مشورت کنند.

2 – در هنگام خريد اين وسايل، به مکاني که مي خواهيد در خانه يا آپارتمان از آن استفاده کنيد، توجه کنيد تا دست و پاي شما تنگ نشود و هزينه گزافي براي خريد وسيله بزرگتر و مجهزتر ندهيد.

3 – براي شروع استفاده از تردمیل ، وضعيت بدني مناسبي به خود بگيريد. براي اين کار، سرتان بايد بالا باشد و عضلات گردنتان را کاملاً شل کنيد. آرامش کافي داشته باشيد و در حد امکان مستقيم به جلو نگاه کنيد.

4 – وقتي روي تردميل راه مي رويد و يا مي دويد، سعي کنيد بازوهايتان از کنار بدنتان به سمت جلو و عقب حرکت کند و حرکت آونگي به خود بگيرد.

5 – تلاش کنيد هنگام راه رفتن روي تردميل، عضلات شکمتان را منقبض کنيد و گامهاي خيلي کوتاه يا خيلي بلند برنداريد، بلکه طوري قدم برداريد که برايتان آسان و معمولي است.

6 – روي نفسهاي خود تمرکز داشته باشيد و به صورت طبيعي نفس بکشيد، گاهي هم نفسهاي عميق بکشيد.

7 – وقتي از دستگاه تردمیل یا دوچرخه ثابت استفاده نمي کنيد، حتماً آنها را از برق بکشيد و خاموش کنيد تا بچه هاي کوچک روي آنها نروند و با خاموش و روشن کردن آن به خود آسيب نرسانند.

8 – اگر کمردرد يا قوس کمر داريد، در مورد اينکه تردميل مورد استفاده شما تا چه حد بايد شيب داشته باشد؛ و چنانچه زانودرد داريد، درباره استفاده از دوچرخه ثابت با پزشک متخصص مشورت کنيد.
9- حتما”از کفش هایی که دارای لژ مناسب هستند استفاده کنید . حداقل 2 سانتیمتر پیشنهاد می گرددلذا بدون کفش ورزشی هرگز از تردمیل استفاده نکنید.

 

 

 

یکی از تجهیزات ورزشی که می تواند سلامتی شما را تضمین کند دستگاه تردمیل است، که انجام ورزش های هوازی را بسیار آسان و راحت می کند. اگر قصد کنترل وزنتان یا بدنسازی و یا حتی ارتقاء سلامتیتان را دارید، متخصصین بدنسازی توصیه به پیاده روی و دویدن دارند. این ورزش ها نیاز به تجهیزات بسیار کمی دارد و هیچ استعداد خاصی نیز نمی طلبد. برای افرادی که پیاده روی و دویدن را شیوه ی زندگی خود قرار داده اند تا سلامت بمانند، این امکان وجود دارد که دستگاه تردمیل خریداری کرده تا بتوانند حتی در خانه نیز این اهداف خود را به انجام برسانند.

مشکل اینجاست که راه رفتن یا دویدن در روزهایی که هوا بسیار سرد و طوفانی است به هیچ وجه جالب نیست. همچنین پیاده روی در کوچه و خیابان نیز چندان امن به نظر نمی رسد. همچنین دویدن بدون یک یا دو همراه در شب هنگام اصلاً خوب نیست. اما تردمیل به شما این امکان را می دهد که از یک تمرین ورزشی امن و آسان در داخل منزل لذت ببرید. برای بودجه های مختلف نیز تردمیل در قیمت های مختلف موجود است.

 

برای خرید تردمیل باید به این نکات مهم توجه کنید:

 

کار کردن با تردمیل بسیار راحت و آسان است، و ما در اینجا نکات مهمی در رابطه با ویژگی های مختلف تردمیل ذکر کرده ایم موتور، تسمه، چارچوب، نوار

تردمیل شما باید موتوری آرام، نرم و بی صدا داشته باشد که قدرت آن به 1.5 اسب بخار برسد. اگر از دستگاه بیشتر برای دویدن تا پیاده روی استفاده می شود، یا اینکه وزن یکی از استفاده کننده های بیشتر از 90 کیلو باشد باید تردمیل این امکان راداشته باشد که قدرت آن را بتوان تا 2 یا 3 اسب بخار نیز بالا برد.تسمه ی آن باید حتماً دولا و حداقل 45 سانتیمتر عرض وطول آن120 سانتیمتر باشد. باید به صورتی باشد که یک گام معمولی را پاسخ گو باشد و اگر گام های شما به طور معمول بلندتر هستند، چه بهتر که این اندازه ها نیز بیشتر باشد.چارچوب و فرم دستگاه می تواند از آلومینیوم یا فلز دیگر ساخته شود. خصوصیت آلومینیوم سبک بودن و ضد زنگ بودن آن است .نوار صفحه باید به صورتی باشد که راه رفتن بر روی آن راحت بوده و ضربه ی پای شما را نیز بتواند به خوبی جذب کند.

mweb_sport
ارسال دیدگاه