سوددهی هیوندای به بیشترین میزان طی ۷ سال گذشته رسید

هیوندای در سه‌ماهه‌ی گذشته با سود ۳۱ درصدی مواجه شده و بهترین عملکرد در ۷ سال گذشته‌ی خود را ثبت کرده است.

هیوندای با انتشار فهرستی از شاسی‌بلند‌های جدید، برنامه‌ی حضور خود در بازار آمریکا را تبیین کرده است. این در حالی است که هیوندای در فصل اخیر، بیشترین میزان سوددهی در ۷ سال گذشته‌ی خود را تجربه کرده است. این شرکت قصد دارد سهم خود از بازار آمریکا را به ۴.۲ درصد برساند. سهم خودروساز کره‌ای در سال گذشته، ۳.۹ درصد بود.

 

 

 

فروش شاسی‌بلند مورد انتظار هیوندای پلسید (Palisade) از ۶ ماهه‌ی دوم سال جاری آغاز می‌شود و این موضوع در افزایش سود هیوندای، تأثیر به‌سزایی خواهد داشت. هیوندای هدف‌گذاری خود برای سال ۲۰۲۳ را در کسب سهم ۵.۲ درصدی در بازار خودرو در آمریکا بیان کرده است. عملکرد قابل قبول هیوندای در سه‌ماهه‌ی منتهی به ماه ژوئن در کره‌ی جنوبی و آمریکا، کاهش فروش در بازار چین را جبران کرده است. مشکلات اقتصادی، جنگ تجاری با ایالات متحده‌ و عدم وجود مدل‌های به‌روز و رقابتی در بازار چین، موجب توقف تولید محصولات هیوندای در قدیمی‌ترین کارخانه‌ی این شرکت در چین شد.

 

برای کسب سهم بیشتر در بازار آمریکا که بزرگ‌ترین بازار خارجی هیوندای تلقی می‌شود، این شرکت قصد دارد تا سال ۲۰۲۳، ۶۷ درصد از سبد محصولات خود را با خودروهای شاسی‌بلند پر کند. این رقم در سال ۲۰۱۹، ۵۱ درصد بوده است و اکنون هیوندای قصد دارد با ساخت خودروهای شاسی‌بلند که در آمریکا از محبوبیت بالایی برخوردار هستند، سود خود را افزایش دهد. کیم جون سانگ که تحلیل‌گیر صنعت خودرو است، اعتقاد دارد:

هنگامی که هیوندای برای بازگشت به بازار آمریکا برنامه‌ی خود را منتشر کرد، شوکه‌کننده بود؛ اما من در دستیابی به اهداف سالیانه‌ی هیوندای در بازار آمریکا مشکلی نمی‌بینم.

mweb_luxsport
ارسال دیدگاه