هویج و کرونا ، تأثیر آب هویج بر درمان کرونا

خواص هویج برای بدن

آیا هویج برای درمان کرونا و پیشگیری از آن مؤثر است؟ آیا آب هویج برای بیماران کرونایی مفید است؟ این‌ها سؤالاتی است که از زمان شیوع کرونا افراد به دنبال پاسخ آن هستند. با شیوع این بیماری داروهای شیمیایی و گیاهی مختلفی برای درمان پیشنهاد شد. در این میان نباید از تأثیر مواد غذایی و رژیم سالم غافل شد. رژیم غذایی اصولی در کنار داروهای تجویز شده توسط پزشک می‌تواند روند بهبود را سریع‌تر کند.

در صورت مشاهده عوارض کرونا حتما با پزشک متخصص کرونا به عنوان مثال پزشک متخصص داخلی مشاوره داشته و آزمایش‌های لازم را برای تست تشخیص کرونا انجام دهید. مراجعه سریع به پزشک احتمال عوارض بیماری و شدت یافتن آن را کاهش می‌دهد. در کنار داروهای تجویزی پزشک می‌توانید از مواد غذایی مفید مانند هویج برای کرونا استفاده کنید.

 

هویج نوعی گیاه است که از ریشه آن در غذا استفاده می‌شود. ریشه هویج کمبود ویتامین A را جبران می‌کند. همچنین هویج برای پیشگیری از سرطان و سلامت دستگاه گوارش مفید است. از هویج برای درمان چاقی و رفع مشکل کمبود مواد مغذی استفاده می‌شود.

هویج را می‌توان به‌صورت خام، آب‌پز، سرخ‌شده یا بخارپز مصرف کرد. هویج حاوی ماده شیمیایی به نام بتاکاروتن است. بتاکاروتن به‌عنوان آنتی‌اکسیدان عمل کرده و از سرطان جلوگیری می‌کند. هویج همچنین دارای فیبر غذایی بوده و مشکلات معده و روده مانند بیرون‌روی را بهبود می‌بخشد.

هویج و درمان بیماری‌ها

برخی تحقیقات نشان می‌دهند که خوردن هویج به افزایش سرعت رشد در کودکان مبتلا به کمبود ویتامین A کمک می‌کند. همچنین سایر تحقیقات نشان می‌دهد، خوردن هویج به مدت ۶۰ روز باعث افزایش سطح ویتامین A در خانم‌های باردار با مشکل کمبود ویتامین A می‌شود. هویج می‌تواند در پیشگیری یا بهبود بیماری‌های زیر نیز مفید باشد.

سرطان سینه: مطالعات نشان می‌دهد که خوردن بیشتر هویج خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می‌‎دهد.
اسهال: طبق تحقیقات خوردن محلول حاوی هویج و برنج برای کودکان مبتلا به اسهال باعث کوتاه شدن زمان این عارضه می‌شود.
فیبرومیالژیا: رژیم گیاه‌خواری شامل نوشیدن ۲ تا ۴ وعده آب هویج به مدت ۷ ماه علائم فیبرومیالژیا را در برخی افراد بهبود می‌بخشد.
سرطان پروستات: افرادی که بیشتر از هویج استفاده می‌کنند، احتمال ابتلای آن‌ها به سرطان پروستات کاهش می‌یابد.
خواص هویج برای کرونا
یکی از سؤالات پرتکرار افراد این است که آیا هویج برای کرونا مفید است؟ هویج به دلیل وجود آنتی‌اکسیدانی به نام بتاکاروتن برای بسیاری از بیماری‌ها به‌ویژه بیماران کرونایی مفید است. مصرف هویج برای تأمین ویتامین A توصیه می‌شود. ویتامین A به سلامت روده‌ها و سیستم تنفسی کمک می‌کند. البته آنتی‌اکسیدان‌های مفید برای درمان کرونا تنها در هویج وجود ندارد. اگر به کرونا مبتلا شده‌اید، در این مدت می‌توانید از میوه‌ها و سبزیجاتی مثل هویج، آلو، پرتقال و کدو استفاده کنید.

مصرف روزانه هویج یا نوشیدن نصف لیوان آب هویج در زمان ابتلا به کرونا ویتامین‌ها و مواد معدنی زیر را به بدن شما می‌رساند.

  • تأمین ۷۳% از نیاز روزانه به ویتامین A
  • تأمین ۹% از نیاز روزانه به ویتامین K
  • تأمین ۸% از پتاسیم و فیبر
  • تأمین ۵% از ویتامین C
  • تأمین ۲% از کلسیم و آهن

لازم به ذکر است، هویج به تنهایی نمی‌تواند از کرونا جلوگیری کند و یا باعث درمان بیماران کرونایی شود. برای جلوگیری از کرونا باید پروتکل‌های مربوطه را رعایت کرده و در صورت بروز علائم بیماری سریعاً به پزشک مراجعه کرد. استفاده از داروهای تجویز شده مطابق با دستور پزشک در بهبودی تأثیر زیادی دارد.

 

mweb_fruit
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *