کاربرد صفحه ستون در ساختمان

صفحه ستون نوعی صفحه فولادی است که به صورت مسطح تولید می شود.

این محصول، ستون های سازه را به بتن، متصل می نماید. این محصول با افزایش دادن سطح تماس و برخورد ستون با پی، باعث می شود نیروی وارده بر پی کاهش یابد. به این ترتیب پی، می تواند نیروی وارده از سوی سازه را به راحتی تحمل نماید.

به منظور کسب اطلاعات بیشتر در مورد این مصالح، در این مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله درباره نحوه نصب انواع صفحه ستون و نکات مهم این کار و همچنین قیمت صفحه ستون صحبت شده است.

نصب صفحه ستون

برای نصب انواع صفحه ستون ساختمانی، باید آن را بر روی پی قرار داد. برای این کار، ابتدا محل جایگیری صفحه با استفاده از ترازهای آکس و ریسمان کشی مشخص می شود. با استفاده از این ابزارها می توان محل مناسب نصب صفحه را به درستی پیدا کرد. چنانچه محل نصب، اشتباه باشد سقف در محل نادرستی قرار گرفته و وزن و فشار ساختمان به صورت نامناسب و نامتعادل به پی منتقل می شود. در مرحله بعد، بتن ریزی پی انجام می گیرد. به دلیل این که نباید میان پی ساختمان و صفحه ستون فاصله ای وجود داشته باشد، باید در مرحله بعد، از گروت استفاده نمایید.

گروت دارای انواع مختلفی است که در ادامه این مقاله به معرفی آنها خواهیم پرداخت. با استفاده از گروت می توان سطح بتن ریزی شده را صاف کرده و صفحه را در جای مخصوص قرار داد. سپس با استفاده از پیچ های مخصوص، صفحه را به پی ساختمان وصل کنید. بعد از گذشتن از این مراحل باید انواع صفحه ستون ساختمانی و گروت ها را هواگیری کرد.

هواگیری صفحه ستون
برای هواگیری صفحه ستون باید در قسمت وسطی صفحه، سوراخی ایجاد کرد. هواگیری صفحه که به رگلاژ نهایی نیز معروف است باید با دقت بالایی انجام شود.

گروت چیست؟

گروت ماده است که از آن برای صاف کردن پستی و بلندی بتن ریزی پی ساختمان استفاده می شود. این ماده دارای مقاومت بالایی بوده و می تواند فشار بالایی را تحمل نماید. علاوه بر این مورد، از این محصول برای هواگیری نیز استفاده می شود. برای استفاده از گروت باید سطح را از آلودگی و گرد و غبار تمیز کنید. به هنگام گروت ریزی باید کار را به صورت پیوسته انجام داده و از پمپ استفاده کنید. گروت در انواع مختلف تولید می شود که عبارتند از:

  • گروت سیمانی
  • گروت پلیمری
  • گروت اپوکسی
کلیدواژه : صفحه ستون
mweb_ahan
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *