کد خبر:234
پ
amrebemarof
معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد:

امر به معروف و نهی از منکر یک عمل پیشگیرانه است

مشهد- معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: امر به معروف و نهی از منکر یک عمل پیشگیرانه و یک مکانیزم مترقی برای اصلاح امور اجتماعی است. به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدحسین توانایی ظهرچهارشنبه در همایش ملی علمی پژوهشی قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر […]

مشهد- معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: امر به معروف و نهی از منکر یک عمل پیشگیرانه و یک مکانیزم مترقی برای اصلاح امور اجتماعی است.
به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدحسین توانایی ظهرچهارشنبه در همایش ملی علمی پژوهشی قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر که در مشهد برگزار شد با اشاره به ماده سه و شش قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر اظهار کرد: در این قانون روش‌های درست و نادرست امر به معروف و نهی از منکر مشخص و احصا شده است.
وی افزود: روش‌های غلط امر به معروف و نهی از منکر تجسس، توهین، تهدید و تعرض است و قانون امر به معروف از کسانی که مورد تعرض قرار بگیرند، حمایت می‌کند.
معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر یک عمل پیشگیرانه و یک مکانیزم مترقی برای اصلاح امور اجتماعی است.
وی ادامه داد: روش‌های درست امر به معروف و نهی از منکر تکریم، تفکیک، تشخیص و تشکر است که رعایت این موارد اثر گذاری امر به معروف و نهی از منکر را بالا می‌برد.
توانایی با بیان اینکه در انجام این فریضه نباید به حیثیت افراد آسیب زد تاکید کرد: برای اینکه تاثیرگذاری این فریضه الهی بالا رود باید مهارت‌های کلامی و هیجانی را تقویت کرد.
وی با بیان اینکه امر به معروف به مسئولان باید با احترام و روشن و واضح صورت گیرد گفت: در خصوص این فریضه واجب باید تفکیک و جدا کردن موضوعات را در نظر گرفت.
معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر به ذکر مثالی ادامه داد: حضرت یوسف در زندان، زندانیان را دوستان خطاب می‌کرد و این اثر گذاری امر به معروف و نهی از منکر را بالا می‌برد و حال وظیفه ما این است که همین روش را در ارتباط با شهروندان در نظر بگیریم.

منبع
خبرگزاری مهر
پوسته خبری مشکات
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید