کد خبر:163
پ
darake
شهردار ناحیه کوهستان:

مسیر کوهپیمایی «درکه» ایمن سازی شد

شمیرانات- گردنه های مسیر کوهپیمایی «درکه» به منظور سهولت و افزایش ایمنی در تردد کوهنوردان و گردشگران، ایمن سازی شد. به گزارش خبرنگار مهر، سید مصطفی حاج آقامیر پیش از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان این که  گردنه های مسیر کوهپیمایی «درکه» به منظور سهولت و افزایش ایمنی در تردد کوهنوردان و گردشگران، ایمن سازی […]

شمیرانات- گردنه های مسیر کوهپیمایی «درکه» به منظور سهولت و افزایش ایمنی در تردد کوهنوردان و گردشگران، ایمن سازی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مصطفی حاج آقامیر پیش از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان این که  گردنه های مسیر کوهپیمایی «درکه» به منظور سهولت و افزایش ایمنی در تردد کوهنوردان و گردشگران، ایمن سازی شد، اظهار داشت: با شناسایی نقاط خطر آفرین و حادثه خیز در مسیرهای کوهنوردی عملیات ساماندهی و ایمن سازی در معابر کوهستانی ارتفاعات شمال تهران صورت پذیرفت.

وی افزود: به عنوان مثال گردنه «زد» مسیر پر پیچ و خمی در مسیر کوهپیمایی «درکه» به «پلنگ چال» است که به علت استهلاک و خطر ریزش پل قدیمی از ایمنی لازم برخوردار نبود، لذا با بررسی های انجام شده و درخواست مکرر کوهنوردان و شهروندان طی پیامهای ۱۳۷ و۱۸۸۸ ومراجعات حضوری و کارشناسی به عمل آمده این مسیر ایمن سازی شد.

شهردار ناحیه کوهستان گفت: در این عملیات مرمت و تعویض عرشه پل به طول ۱۵ متر در ابتدای سال جاری در دستور کار ناحیه کوهستان قرار گرفت و گشایش مسیر جانبی پلکانی هم در شرق مسیر قدیم جهت تردد ایمن کوهنوردان با مصالح سنگ و ملات با حجمی بالغ  بر ۱۳۰ متر مکعب به پایان رسیده است.

وی خاطر نشان کرد:  عملیات «گابیون بندی» و تعریض و مرمت مسیر قدیمی مالرو از گردنه تا منبع آب به طول تقریبی ۵۰۰ متر نیز در حال اتمام است.

منبع
خبرگزاری مهر
پوسته خبری مشکات
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید