خودروهای مدل ۲۰۱۹ با کمترین هزینه‌های نگه‌داری

فهرست ۱۰ خودروی ارزان‌قیمت سال ۲۰۱۹ برای مالکیت منتشر شد که در آن محصولاتی از هوندا، تویوتا، مزدا، بی‌ام‌و، هیوندای، فولکس‌واگن و آکورا قرار دارند.

در حالی‌که این روزها خودروهای شاسی‌بلند و پیکاپ در آمریکا فروش خوبی دارند، خودروهای سواری و سدان هنوز حدود ۳۰ درصد از بازار را تشکیل می‌دهند. مزیت عمده خودداری کردن از خرید خودروهای شاسی‌بلند این است که مدل‌های سدان نه‌تنها ارزان‌تر هستند، بلکه در بلندمدت نیز ارزان‌تر در می‌آیند.

باتوجه‌به تجزیه‌وتحلیل هزینه مالکیت پنج‌ساله ۲۰۱۹ که توسط متخصصان ارزیابی در شرکت Kelley Blue Book انجام شده است، سدان‌های کامپکت کمترین هزینه‌های مالکیت را دارند و تقریباً ۲،۲۶۹ دلار ارزان‌تر از خودروی شاسی‌بلند کامپکت دارای حداقل هزینه مالکیت هستند. گستردگی این موضوع تقریباً ۵،۰۰۰ دلار تفاوت را بین سدان سایز متوسط ​​با کمترین هزینه‌های بلندمدت و شاسی‌بلند سایز متوسط با کمترین هزینه مالکیت نشان می‌دهد.

 

خریداران هوشیار می‌دانند که برای به دست آوردن هزینه‌های مصرفی خودرو باید به چیزی بیشتر از قیمت آن دقت کنند و با چشمانی باز مراقب هزینه‌های مالکیت باشند. عوامل اصلی در این زمینه شامل قطعات استهلاکی، هزینه‌های سوخت، بیمه، تعمیر و نگه‌داری می‌شود. به‌طور کلی هرچه خودرو گرانقیمت‌تر باشد، در طول زمان تفاوت بیشتری در هزینه‌های مالکیت وجود دارد؛ زیرا هزینه‌های بیشتری بر مالک خودرو تحمیل می‌کند.

 

 

هنگامی که به‌دنبال خودروی ارزان‌قیمتی برای مالکیت و خرید هستید، باید مدلی انتخاب کنید که پیش‌بینی می‌شود ارزش آن در طول زمان نسبت به سایر خودروهای کلاس خود حفظ شود؛ چنین کاری براساس عوامل اقتصادی و داده‌ها انجام می‌شود. چنین موضوعی بیشتر برای کسانی اهمیت دارد که خودرو را لیزینگ می‌کنند، زیرا پرداخت‌ها تا حد زیادی براساس ارزش پیش‌بینی‌شده خودرو در پایان مدت قرارداد است.

یکی دیگر از عواملی که ارزش زیادی از نظر هزینه‌ای دارد، قیمت حق بیمه خودرو است. درحالی‌که نرخ‌ها عمدتاً براساس پیشینه رانندگی بیمه‌گزار و سایر عوامل شخصی تعیین می‌شوند، برخی مدل‌ها به‌خصوص خودروهای لوکس و خودروهای اسپرت باتوجه‌به هزینه‌های تعمیرات به‌طور ذاتی گران‌تر هستند. هزینه‌های تعمیر و نگه‌داری و تعمیرات خارج از گارانتی نیز از مدلی به مدل دیگر، براساس جدول سرویس سازنده و هزینه قطعات متفاوت است.

در این فهرست به ۱۰ خودروی ارزان‌قیمت سال ۲۰۱۹ در هر کلاس می‌پردازیم.

 

خودروی ساب‌کامپکت: هوندا فیت LX

 

 

هزینه مالکیت پنج ساله: ۲۷ هزار و ۴۷۳ دلار

براساس اطلاعاتی که توسط شرکت کلی بلو بوک تهیه شده، هاچ‌بک چهاردر چابک و سرحال هوندا فیت، ارزان‌قیمت‌ترین خودروی ایالات متحده در سال ۲۰۱۹ برای مالکیت است. هزینه‌های این خودرو شامل ۹،۹۹۴ دلار استهلاک و ۱۷،۷۹۹ دلار شامل سوخت، بیمه، نگه‌داری و تعمیرات می‌شود. اگر به ازای ۲۴،۱۴۰ کیلومتر رانندگی در سال با این خودرو محاسبه کنیم، تقریباً ۰/۳۷ دلار به ازای هر ۱/۶ کیلومتر رانندگی در می‌آید. سایر خودروهای کم‌هزینه در این کلاس شامل شورولت اسپارک LS با هزینه ۲۷ هزار و ۶۷۶ دلار و نیسان ورسا S با هزینه ۲۸ هزار و ۷۹ دلار می‌شود.

 

خودرو کامپکت: فولکس‌واگن جتا 1.4T S

 

 

هزینه مالکیت پنج ساله: ۲۸ هزار و ۲۷۱ دلار

سدان فولکس‌واگن جتا جادار و رانندگی با آن سرگرم‌کننده است. جتا نسبت به هوندا فیت، هزینه‌های خیلی زیادی ندارد. مالک فولکس‌واگن جتا طی پنج سال هزینه‌ای حدود ۱۱ هزار و ۲۳۶ دلار به‌دلیل استهلاک از دست می‌دهد و مبلغی حدود ۱۷ هزار و ۳۵ دلار نیز برای هزینه‌های نگه‌داری صرف می‌کند و هزینه مالکیت آن به ازای هر ۱/۶ کیلومتر رانندگی برابر با ۰/۳۸ دلار است. سایر مدل‌های ارزان‌قیمت در این کلاس شامل کیا سول با ۲۹ هزار و ۳۵۵ دلار و هیوندای النترا SE با ۲۹ هزار و ۹۷۶ دلار می‌شود.

mweb_luxsport
ارسال دیدگاه